
Når du er medlem af Liv i Ladepladsen, får du mulighed for indflydelse på udviklingen af foreningen og Faxe Ladeplads.
Bestyrelsen vil meget gerne bruge dig som sparrings-partner, og vil gerne sende dig spørgsmål om emner, som vi har brug for at få belyst.
Du har mulighed for at deltage med synspunkter og forslag omkring de emner, der interesserer dig.


Vær med til at skabe endnu
en skøn, grøn mødeplads
for byens børn og voksne!
Ved Pilevænget har vi en skøn, grøn og uudnyttet plads.
Igennem årene har det været oppe at vende nogle gange, om den ikke skulle finde anvendelse igen og genfinde sin storhedstid.
Tidligere var den lille, fine bakke på pladsen flankeret af en lille legeplads, som ungerne i byen sled ned med masser af skøn leg. Det er oplagt bl.a. at kæmpe for en ny, lille legeplads igen.
Forhåbentlig er der opbakning i byen til projektet og en gruppe ildsjæle, der vil være med til at få det til at lykkes!
Derfor...
Vil du, der selv anvendte – eller havde børn, der anvendte – legepladsen, nu være med til at
skabe nogle gode oplevelser for dine børn eller børnebørn? Eller er du flyttet til byen og forstår ideen med flere steder at mødes?
Så meld dig til arbejdsgruppen, der:
Planlægger projektet.
Holder møder med kommunen og eksterne samarbejdspartnere.
Søger fonde.
Holder overblik over budgettet.
Og fører projektet i hus.
Alle er velkomne – uanset erfaring.
Der er opgaver for både den kreative,
motivationsfanebæreren eller den fondssøgende specialist. Det vigtigste er lysten til at være med til at skabe gode rammer for socialt sammenhold og gode oplevelser i vores by.
Vi skyder projektet i gang som en arbejdsgruppe under Liv i Ladepladsen, og gode mennesker herfra deltager i første møde og er med til at hjælpe arbejdsgruppen i gang.
Har du interesse i at være med, eller vil du høre mere, så skriv en kommentar her på siden eller send en privat besked. Så får vi indkaldt til første møde på den anden side af påske, når vi er nok til en arbejdsgruppe.
Lad os være fælles om at holde byen skøn!
Send din tilkendegivelse om at være med i arbejdsgruppen på:
liviladepladsen21@gmail.com
eller cillelarsen@hotmail.com


_v3.jpg?etag=%2220315f-69e73571%22&sourceContentType=image%2Fpng&ignoreAspectRatio&resize=914%2B609&extract=0%2B120%2B914%2B489)

Marianne Bøyesen fik Andel`s ildsjælepris 2025.
Hun takker ved overrækkelsen:
INFOSKÆRMENE i SuperBrugsen er åbne. Et skridt for vores fællesskab i Faxe Ladeplads.
Her skal vi dele informationer om oplevelser, der gør vores by og foreninger levende.
Nu har vi en fælles platform til at dele events og oplevelser.
Tak til SuperBrugsen, som har givet os den centrale plads og leverer strømmen.
Tak til Lhoist - Faxe Kalk for at sponsorere skærmene og gøre det økonomisk muligt.
Tak til de 11 foreninger/aktører, der har meldt sig ind og bakker op om det fælles projekt.
Alle må have lidt tålmodighed indtil det hele fungerer perfekt og skærmene bliver placeret de rette steder.
Initiativ taget af Liv i Ladepladsen og skærmene sponsoreret af Lhoist.
Her repræsenteret ved Marianne Bøyesen og Klaus Rønholt.
